Utelämnad och vet varken ut eller in....

Hej jag heter Fredrik och är 24år gammal och jag drabbades nyligen av en djup existentiell kris.
En självförvållad handling ledde till att folks sätt att se på mig och även hur jag såg på mig själv drastiskt förändrades. Men det var ändå inte det värsta, det värsta var den förlust som skedde i samband med detta beslut...
Ett 3årigt förhållande byggt av kärlek, ömsesidig respekt och tillit ödelades på mindre än 5minuter.
Tänk! 3år över på mindre än 5minuter! När jag sitter här och skriver detta så skäms jag djupt över hur lätt jag lät detta underbara jag & du byggt upp bara glida mig ur händerna och ner i vasken....
Men visst, det har inte alltid varit lätt....för vilket förhållande är det?
Vårt har likt alla andras bestått av ett givande och ett tagande, även om jag kan tycka såhär i efterhand att jag för det mesta är den som givit och vårdat det. Men du har också gett mig otroligt mycket, kanske mer än jag förstår?

Och visst har jag tvivlat på oss genom åren! Kännt frågetecknen i mitt huvud "Är det verkligen värt det?" "Är det såhär det ska vara?" "Är jag ensam om att tycka att det är jobbigt?" "Ser jag mig tillsammans med dig resten av mitt liv?"

Fram tills nyligen har ändå svaren på alla ovanstående frågor varit åt det positiva hållet, och vi har hållt ihop i vått och torrt, långt och kort.
Men.....
På grund av ett vad förstördes ALLT....vi gjorde slut men trots mina förhastade och dumma handlingar såg/hoppades jag ändå att vi skulle hitta tillbaks till varann. Men nu tvivlar jag och därav min existentiella kris...

För vem är jag utan dig skägget?!
Jag har kommit underfund med att jag klarar mig utan dig, jag har (kanske tack vare just dig) blivit starkare som person och kan se mig själv i spegeln utan att rygga tillbaks. Jag kan stryka över mina skägglösa kinder utan att fälla en tår, jag kan visa mig ute bland folk utan dig....


Detta inlägg skriver jag av två anledningar....
1, Förståelse: När jag gråter, när jag inte svarar i telefon, när jag isolerat mig...kom ihåg mig då...och anledningen så jag slipper berätta om och om igen...det gör för ont.

2, Rop på hjälp: Kan ni hjälpa mig besluta om jag och skägget är "meant to be" eller om jag kanske kommer må bättre av att få stå på egna ben? Snälla skriv vad ni tror...att få höra vad ni tror skulle stärka mig i min kamp för överlevnad...

Så mina vänner....vilken väg skall jag välja?

Ett fortsatt liv utan skägget?


eller...

återförenas och låta oss växa tillsammans?



Snälla ni hjälp mig!?

/Mr Å


Kommentarer
Postat av: Mr. Asplund

Fredrik tack för att du delar med dig av ditt innersta en oerhörd vacker text som gav just mig väldigt mycket så det vill jag först och främst tacka dig för!



Nu när jag torkat mina tårar och sammlat mig så ska jag ge dig ett svar, du verkar behöva det! Skaffa skägget igen du är så vacker och maskulin i det! Jag är själv en man som lider av dålig skägväxt och tycker att det är lite jobbigt och pinsamt jag skulle verkligen vila ha ett eget skägg men nu kan jag inte få det!



Så därför kommer jag till dig Fredrik med en önskan bär det för oss bägge, det skulle ge mig en stor lycka att se dig med skägg igen!



Kram och slick i stjärten!

/Vicke

2010-06-17 @ 18:27:39
Postat av: Palle

Du ska nog återförenas med den förlorade kärleken skulle jag säga.

2010-06-17 @ 18:40:41
Postat av: friday

Tycker du inte i bar ansiktshud klär,

ty du ser nästan ut att va en aningens tvär.

Nä tacka vet jag karl som är lurvig,

du kanske såsmåningom kan charma en kvinna som är kurvig.

Nä, ansa inte bort ditt skägg,

trimma lite får du göra så det inte blir en vägg.

Så gör oss nu alla en gedigen tjänst,

behåll ditt fagra skäggspänst!!

2010-06-17 @ 19:49:41
Postat av: Pempan

Jag tror du vet längst där inne vad du vill! :)

Kanske lite som med tjejer när dom frågar om kläder.

Man vet vad man kommer att välja, ändå ska man envisas med att fråga.



Sen kan jag tycka att skägg är rätt fiffigt! Ingenting alls som tatueringar. Sparar du ut så kan du raka av. Rakar du av så kan du spara ut! :)

2010-06-17 @ 23:15:06
URL: http://pempans.blogg.se/
Postat av: Skägghoran

Ett skägg är det ultimata verktyget för sexuell manipulation! Skägget är mannens push up. Skämmes för ansningen karl! Skärpning!

2010-06-18 @ 09:38:44
Postat av: Sanna

SNYGG-Fredrik!

2010-07-29 @ 22:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0