Det känns trist att säga, men....

Har äntligen insett med vad folk menar när de säger " Fan, det luktar ju typ pensionär här". Har tidigare tyckt att det är fel att säga så, känns taskigt mot pensionärer i allmännhet. Men idag gör jag ett undantag.
Jag sprang ned för ett trapphus som jag går igenom ganska ofta. Jag hörde en dörr smälla igen lite längre ned men det var tydligen någon som gick in i sin lägenhet. När jag går förbi dörren som precis stängdes möts jag av en varm vindfläkt, jag faller nästan baklänges. Doften är söt och köttliknande. Jag antar att doften kommer från åratals förbrukning av kalvsylta. Jag håller andan och springer ut ur byggnaden. Jag börjar andas igen, bara för att inse att lukten ligger kvar i näsan. FY!!!
Jag gör mina ärenden på stan och glömmer bort den illaluktande upplevelsen. Men när jag kommer tillbaka till trapphuset så möts jag av samma doft, den har legat kvar i flera timmar och bara väntat på min överdimensionerde näsa. Jag vet att det bor äldre personer där och att de är väldigt vänliga, men den där lukten får mig att vilja klösa av mig huden och rulla mig i salt bara för att glömma....

Så det jag ber mina vänner om är att om ni någon gång tycker att det börjar lukta så illa i min lägenhet kan ni väl göra mig tjänsten att säga till så jag kan ringa anticimex och be dem helsanera här inne....

Har precis varit hos farmor ( Där det verkligen inte luktar dåligt) och ätit alldeles för mycket mat. Jag börjar nästan fundera om min magsäck har spruckit. Jag känner mig som något exotiskt djur som klarat att äta så mycket som hälften av sin egen kroppsvikt. Enda skillnaden mellan oss är att jag inte kommer att vänta en vecka innan nästa måltid, utan jag kommer nog att trycka i mig mer redan i kväll...
Om jag i framtiden skulle bli för överviktig för min egen hälsas skull så har jag en idiotsäker plan. Jag ska bo i en lägenhet med endast ett eluttag, och till det ska kyl och frys vara kopplat. Sedan ska jag ha motionscyklar stående lite överallt i lägenheten. Dessa ska utformade så att de genererar el när man cyklar på dem. Så det skulle t.ex. kunna se ut så här. När jag ska laga mat så måste jag cykla utav helvete för att lyckas få någon värme till plattorna. Och ska jag se TV så måste jag cykla hela tiden. När jag ska sova och vill läsa en tidning så måste jag också cykla. Om jag inte blir mindre fet av det så vet jag inte vad som skulle hjälpa. Jag skulle ju kunna sluta att frossa i mat och sluta att äta godis varje kväll..... Eller nä, det är ju fan omöjligt.


11 eller 12 dagar.... 
Jag önskar att du var här NU mitt lilla bastutroll!!
(och nej, jag menar inte Tobbe Tumlare den här gången)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0