mardrömmar!!

Vaknade vid halv fyra inatt, kallsvettig och skiträdd. Vågade inte somna om direkt så jag satte mig framför datorn ett tag för att glömma.

I vanliga fall när jag drömmer så brukar jag inte komma ihåg vad jag drömt, men den här sitter fastetsad i minnet.
Jag var i någon skum lokal jag aldrig sett förut, den bestod av två lika stora rum. Det låg en bred sovmadrass i mitten av vardera rum. På väggarna var det en massa fack som alla innehöll kretskort. I drömmen fanns det bara två personer, jag och en annan brandman som jag jobbar med. Det var tydligen meningen att vi skulle sova i varsitt rum, men vi upptäckte att dörren var låst till det andra rummet. Min brandmanskollega insisterade på att vi skulle sova båda två på madrassen i rummet vi befann oss i. Med kläder på förstås!

När jag låg ner och skulle somna, så började lådorna på väggarna öppna sig på måfå och kasta ut kretskort som regnade ner över oss. Dessa kretskort var skitvassa så vi var tvugna att rulla åt sidorna för att inte bli skadade. På något sätt så visste vi att det måste vara en spöke som gör detta så vi blev skiträdda. Vi börjar skrika på hjälp, och efter ett tag så kommer det in tre personer i rummet, hur de tog sig in vet jag inte för det fanns ingen dörr förutom den som var låst och ledde till andra rummet. Jag slappnar av och tänker att vi är räddade.  Ju närmare personerna kommer så ser jag att de håller saxar i händerna, så jag frågar vad de håller på med. Men de svarar inte och fortsätter mot mig, och börjar hugga med saxarna. jag ser att de verkar gå i sömnen så jag skriker och försöker ruska i dem för att vakna, men de bara hugger och hugger. När jag tror att det är kört så vaknar de plötsligt till och ber om ursäkt, sedan går de där ifrån.
 
Efter ett tag kommer en av sömngångarna tillbaka och har med sig en skitstor hund som ska vakta oss. det ser ut som en grotesk labrador, med ett huvud långt som hela min arm. Sömngångaren förklarar att hunden är halvdöd, därför så ska den kunna se och skydda oss från spöket. Jag tyckte det lät rimligt och accepterade.
Sömngångaren lämnar rummet och där står jag, plötsligt helt själv, min brandmanskolega är borta, med en gigantiskt hund som blir läskigare ju längre jag kollar på den. Jag tycker att hunden blir äldre och äldre för varje sekund, snart ser det ut som huden ska rinna av den. skitvidrigt.

sedan vaknar jag, med en melodi i huvudet.
Har ni sett "terror på elm street" eller vad de nu heter så vet ni vad jag menar. one two freddy comes for you, three four you better lock the door, five six get a crusifix.....mm
Satte mig upp i sängen och såg mig omkring efter den ohyggliga hunden, men den var borta....
 
Hahaha, måste sluta se film och läsa böcker, sånt här kan göra vem som helst vansinnig.....

/ en skakad Mr.Näsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0