Norrlandskustens Noa´s Ark....

Det här med att åka buss från Skellefteå till Umeå en söndageftermidda påminner lite om den gigantiska träeka som de flesta av oss läst om i världens mest kända bok BIBELN.

Det står oftast två bussar efter varandra, en som ska gå direkt till umeå och den andra som ska in på alla jäkla ställen längst vägen innan den når umeå... Jag rymdes nätt och jämt på direktbussen vilket var väldigt skönt, grejen är att det känns som att man blir utvald.. värdinnor och chaufförer står och hytter med fingrar och pekar hit och dit, det är lite bråttom och själv hoppas man bara att man slipper åka den buss som tar längst tid,  och det var då Noa´s Ark dök upp i mitt huvud.. Helt sjukt konstigt faktiskt, jag är ju inte ens religös=/

Aja.. allafall.. På Noa´s Ark så valde man ju två stycken av varje sort som skulle få följa med på färden... två lejon, två grisar, ja ni fattar..
Jag tänkte på de som var fler än två.. Om det tillexempel var sju hundar, vad var det som gjorde att just två av dessa fick hoppa på stor bååtenn..?
  • Skulle de gå fot?
  • Sitta?
  • Ligga?
  • Apport?

Lottade de?
Det är en fråga som tåls att funderas över.

Men, fatta de som blev kvar..Vadå ångest!
Här står jag ensam på ett berg, har klättrat så högt upp som möjligt för att förhoppningsvis undvika floden, men icket..

Nä, det här börjar spåra. Ibland brukar jag tänka att jag kanske inte ska berätta alla mina sjuka tankar, men vaa? Bättre att jag gör det än annat de bara ligger där och ingen får ta del av dem! Förhoppningsvis roar det någon... eller? =)

Bussresan ner till umeå gick allafall bra, även om det säkert var ett år sedan busschauffören bytte skjorta och använde deo. Blev dock ett lite stressat ögonblick då jag trodde att det var jag som var den skyldige, en promenad från jobbet på ca en mil kan göra mycket med en t-shirt. Tacka gud för deo och rena kläder, som jag faktiskt använder emellan åt.

Nä. Nu ska ni slippa läsa nåt mer.


Har saknat den här killen idag..=/


Peace out!
/Mr Ombake Colour aka Tore

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0