Sommaruppehållet är över gott folk!

Efter att det under sommarn minst sagt har varit glest med inlägg på bloggen är det nu dags att dra igång igen.

Undertecknad befinner sig numera i Uppsala och sitter i skrivande stund på Studentvägen och laddar för filmkväll med korridors folket, känns både spännande och skrämmande att träffa så många nya människor och det är verkligen en helt annan grej än att befinna sig i hemma i trygghetens Norrland.

Första dagarna var det faktiskt lite jobbigt om jag ska vara ärlig. Jag kastades mellan att fråga mig själv vad jag egetligen gör här och varför jag inte tog den enkla vägen och valde att göra min praktik i Skellefteå eller Umeå.... för att i nästa stund se positivt på framtiden. Och summa sumarum är ju faktiskt att tiden i Uppsala kommer att bli grymt rolig, intressant men framför allt lärorik. Både med tanke på utbildningen men kanske mest personlig utveckling.
Man vill ju leva som man lär och jag brukar ofta säga till mina vänner att man ska ta chansen och göra saker medan man har chansen..CARPE DIEM style och det vore ju hyckleri om jag inte gjorde samma sak själv.. Man får dock lära sig leva med några dagarns ångest och hemlängtan, men det är väl under dessa stunder som man lär sig något om sig själv och det är alltid bra..


Kom till Uppsala Torsdag kväll efter en alldels för lång bilfärd tillsammans med mamsen, elin och den tappra Bella. En sak kan man säga om familjen Gustafsson och det är att det alltid händer nånting roligt eller bara extremt konsigt vilket är Familjen G:s adelsmärke.. Mer om det vid nästa blogginlägg.





Hoppas ni mår bra allihop!

PEACE OUT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0