man vet att man är i Kiruna när... (Del 1)

En liten bildberättelse....

Detta är tänkt som en lite av en återkommande följetång, där jag presenterar Kirunas diverse egenheter.
Jag kommer att kalla den "Man vet att man är i Kiruna när..."


Del 1, Inavelsbarnen och deras kärlek för ylle....

1. Besökte ikväll Kiruna´s badhus, Simhallsbadet....



2. När man efter simningen byter om i omklädningsrummet finner man sig omringad av fula inavlade småungar....



3. Vanligtvis är man van Västerbottens småungar som jämför varandras hockey t-shirts, pokemonkort, hockeykort, pogg, kinderägg och WB och Krutröks Ost samlarkort. Men dessa Kirunakids jämför istället med en himla glöd varandras.....YLLESOCKAR!?

Citat från lappkidsens konversation (tänk er dem med uppspelta Norrländska småkidsdialektäään) "Fan va snygga du har!" "Jamen du har ju häftigare färger än jaa!" "Yllesockar rockar" "Yllesockar är skeeetasköna" "Och dom är snygga!" Vad ska man säga?

Summering: Man vet att man är i Kiruna; "När inavelsbarn jämför varandras yllesockar"



Annars då! Jo jag fick en bara helt bisarr idé när jag for hem från jobbet i eftermiddag.....nämligen att man skulle parkera ett par bilar utanför en AA lokal (Anonyma Alkisar), vara beväpnade med en megafon, och när dom börjar komma dit för sitt möte så vevar man ner rutan och ropar i megafonen "Ni är inte längre anonyma! Ni är inte längre anonyma!" (med en hejaklacksramse gung på rösten, samt eventuell lite handklappning mellan "verserna") sen böörna därifrån och kanske köpa lite Ben & Jerry's och återgå till en något normalare vardag....eller jag vet inte?

Sen ikväll så har jag åkt dit nå så fruktansvärt på en chokladsort.....har fan inte ätit en enda godis sen jag kom upp hit...men ikväll blev suget för stort och jag tror (tyvärr) att jag upptäckt en ny kärlek.....låt mig presentera....Das Wunderbare Choccolaaaate Tryffel!!!

Gdamn säger jag bara!!! 50pix för 16 bitar.....men det är tusan värt d....har ni inte provat denna så MÅSTE ni göra det!



Dagens festbild sponsras av Samhall (mest pågrund av GiorgioTotti till höger ;-*



Dagens gaybild sponsras av QX.se
(OBS! Denna bild avnjutes bäst med lite Barry White och ett glas Château Vray Croix de Gay )




Har förövrigt av någon hemskt konstig anledning fastnat för Katy Perry - Hot n' Cold?! Videon är dock rätt poppig :D

Nåh! Sova, ska jobba två dagar till sen blir jag ledig i 3 härliga dagar! Skönt! Puss och kram, och hälsa eventuella feminina syskon!

/ Mr F (ps. jag har varken rabies eller klamydia ds)

Kommentarer
Postat av: mr.Näsa

hahahahaha, fan vad skön du är. kan riktigt se dig framför mig när du sitter naken i duschen och äter choklad...

vad kul att de har nått intresse däruppe, jag menar det kunde ju vara värre. de kunde ju gilla våldsamma rollspel med perversa dragningar åt fantomenhållet istället?! har du sett twilight?? annars. GÖR DET!!!

2009-02-11 @ 17:08:02
Postat av: Den äldre, kloka!

Patetiskt att tro man är nyttig bara för att man dricker light öl...Typiskt Tobbe. Tacka vet jag snickers, det är matnyttigt det vet ju alla! =)

Ps, Fredde är ju en död man om någon annan än jag, (mot all förmodan) läser den här bloggen och dessutom bor i Kiruna. (Förutom han själv).

Citat: Man vet att man är i Kiruna; "När inavelsbarn jämför varandras yllesockar" =) Man ska inte kasta sten i glashus. Eller skita i proppskåp för den delen heller? Men,vad har det med det här att göra??

Tur att du Ågren jobbar med olyckor varje dag, så att du bättre vet hur man kan förebygga dem!:P

Ha det gott killar!

2009-02-12 @ 00:01:02
Postat av: Han som skiter i proppskåpet

Haha är nog mer din numer brandrökspåverkade hjärna som spelar dig ett spratt när du ser mig sittandes i duschen och äter choklad....det är vad DU innerst inne VILL SE ;)

Nej ej sett twilight, men är sugen....vad tyckte du om den??

Haha jo är sant Gustafsson d ä, lär bli lika jagad som han som skrev Satansverserna, fast av Kirunainfödingar på skoter med vässade renhorn om dom läser innehållet på denna blogg!

Haha hoppas allt är väl i Skeå för er!

Och i Umä för Twobiaz!

2009-02-12 @ 01:04:59
URL: http://oattraktiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0