min vän tobias och de oemotståndliga lazerblå brallorna....

Eftersom jag fortfarande inte har lyckats ställa om min djupt saboterade dygnsrytm sedan mina "Jaga isäng dementa tanter på nattenjobb"´s pass så är jag fortfarande vaken. Så då passar jag naturligtvis att uppdatera vårat gemensamma kärleksbarn till blogg! Var kul att höra att (i lördags) det faktiskt finns folk som läser den!

Här kommer en liten sammanfattning av senaste veckans händelser...

Jag & Ante var och såg Aik - Brynäs, väl på Västra stå mötte vi upp med Tobbe & Örjan. Matchen var rätt spännande och vinsten satt väldigt långt in, krävdes en vispning upp i krysset av Karlsson i förlängningen för att man skulle kunna andas ut! Stämning var sjysst och det var riktigt kul att stå där i klacken och hojjta tillsammans, dock så lyckades Tobbe ragga till sig nån äldre misstänkt alkistant i lazerblå tighta braller och Aik matchtröja. Denna kvinna som stod bredvid respektive ovanför oss, skrek som en annan jävla huligantuta och hade den mest irriterande och gälla kvinnoröst jag hört till dags datum! Sen gjorde det ju inte saken bättre än att hon dels kommenterade varenda grej som hände i matchen SAMT kunde varenda hejaklacksramsa 16gånger bättre än vad hon kunde systemetkatalogen! Fanns inte en enda ramsa hon inte sjöng (läs skrek som en kvinna som föder ett bilreservdäck ur slaskhåle hansch Lisa!) med till.
                                                           
           

Såhär söt var Tobbeponken för övrigt när han provade en Aik mössa
(ja småbarnen som var i shoppen började gråta och deras mammor drog handen efter Pepparsprayen)


Sen har jag hunnit vara en sväng till Lycksele, det var mkt mysigt och trevligt!
För övrigt, så om man googlar på Lycksele så är detta en av de första bilderna som kommer upp,

Känns som att denna bild som reklam för Lycksele skulle kunna vara en anledning till att inte mer folk åker dit spontan (eller alls).


Denna är en annan man kan hitta under samma sökning                              

Tycker den är rätt talande som representant över vilket kön som är singeldominant i Lycksele.

Tv4 borde satsa på en spinoff till Bonde Söker Fru, verkar ju finnas tjejintressenter även till de mest tapiga av tap som finns (läs Bonde Söker Fru Fredrik . Tror detta skulle hjälpa Lycksele en hel del. Och vem skulle inte vilja se tjejer dejta olika Inlands bor med diverse mer eller mindre uttalade diagnoser?
En stor nackdel med detta vore dock att måste höra den Västerbottniska dialekten i tv, tror många håller med mig om att nackhåren reser sig spikraka när man hör någon Västerbottning (inte minst från Schelläftä) tala  i Tv. Ett utmärkt exempel tycker jag är fotbollsspelerskan Hanna Marklund, riktigt riktigt fräsch....tills hon öppnar munnen! Låter verkligen som vi Skelleftebor (med omnejd) har genomsnittlig IQ badboll när vi pratar i tv!


Nåväl, i Lördags blev det en sen men snabb hemfärd från Inlandshålan direkt till Punkthusen där det blev killförfest med bastu! Som vanligt när alla vi träffas i mindre påklädda sammanhang så var det mkt trevligt och ännu mer läskigt. Det enda som eventuellt kunde gjort detta läskigare var om musiken som spelades nere i bastun varit mer av s k barnalstrande karaktär än den partymusik som spelades! Tobbe fick sina presenter som bestod av: luftrenare m. jordgubbssmak, en moderiktigt epilepsiframkallande mössa, schampo av märket "Str8", manligt rosa servetter m. lila prickar samt allas vår favorit, ett "Klona Din Penis Och Gör Det Till En Vibrator Kit". Tror för övrigt detta var den mest uppskattade av presenterna!


Sen flyttades festen upp till Johans Shag-Pad där mer eller mindre alla av oss blev aströtta efter bastun och vilade oss i form tills alla tjejer och Asplund anlände. Då blev det diverse Shot & Drink hävningar! Sammantaget en mkt rolig med slitsam förfest (pga. bastun). Sen bar det av med taxi ner på Stat8 där vi alla! tog oss in och sedan röjde på, träffade en överförfriskad Btkare som inne på toan av alla jävla ställen fick syn på Brolle och skulle naturligtvis ha en bild på honom och denna "superstar", tyvärr packad som man var blev det även en dokumenterad bild på mig och Brolle.....detta ska vi dock ej aldrig.....aldrig mer prata om. Denna ovan nämnda Btkaren verkade för övrigt ha en s k  "High School Crusch" i Brolle och kvittrade glatt med denne och tyckte att det var sååå kul att han var i Skellefteå. Bla bla bla bla.


Söndagen blev en riktig bakisdag, sov till typ 15 tiden, tvätta lite, for sen till Ema-Gomman och tryckte massivt mycket godis och dricka och såg The Anchorman. Mkt trevligt, precis som alla våra häng är! Hon har förövrigt myntat ett nytt svärord som jag tycker kan vara värt att få lite rampljustid, nämligen det kreativt förtjusande ordet "Aprunk".

Nu börjar flyttångesten komma över mig på allvar, börjar mitt första skift i Lapphelvetet på Fredag. Såg ändå hyfsat fram emot det tidigare, hade som inget bättre för mig än att åka upp och spendera tiden fram till sommaren med att jobba och träna. Sen blir det ju kul att träffa alla man lärt känna där uppe igen! Men nu eftersom Lagen om alltings jävlighet än en gång har tillämpats på min sorgliga ursäkt till liv så är inte längtan till just Lapphelvetet så stor som den längtan som jag känner till en annan Lapphåla! Men är ju bara ca 4 månader jag ska va där uppe och dessutom finns det möjlighet både till hemkomst som påhälsning! Detta gäller också för er min kära vänner! Skulle va enormt roligt om ni ville hälsa på mig nån helg i Kiruna, så kan vi ta den stora turen (7½minut) eller den lilla turen (3½minu) av staden samt festa till det och gå ut på exklusiva Scandic Ferrum!


Sen till sommaren kommer jag ju hem och jobbar i Skell, så då får vi planera in diverse udda äventyr! Fisketripp och gummibåtshäng i älven är två saker som står högt upp på min önskelista! Mer förslag?


Annars på min bakisdag har jag kämpat med att få över diverse mobilkort till datåårn.

Vilket har resulterat i följande Potpurri av mer eller mindre sinnesjuka bilder...

Ante poserar
Ark-Näsa sover
Tobbe är glad
Kommunjobbs-looken
Bröderna fluff
Den absolut skummaste & bisarraste hundleksak jag någonsin sett
                                   
                                   

Sen kom jag på en lite pinsam grej, fadern min tog nämligen min bil när han hämtade mig härom kvällen, och i den fanns min rätt nyligen utbrända multimix cd, där bl.a. Västerbottens hitten "Hora" med Messedach finns med.....och jag är till 98% säker att han råkat höra den....ajja lär väl märkas om han kommer att vilja ha ett "far/son" snack och diskuter min syn på kvinnor här framöver! Måste dock försvara låten liitegrann, det bästa med den tycker jag är sångarnas överdrivna entusiasm att ta i extra just när refrängen kommer! Sen är låten ett typiskt exempel på att en låt med tydlig refräng och svängigt sound trots textinnehållet sätter sig på hjärnan!


Nåväl, sista veckan består av dygnsjobb på ambu, fika/mat träffar med diverse vänner, packning och slutligen den otroligt roliga 50mils körning åt totalt fel håll!
Hoppas jag hinner träffa er alla innan jag åker!


Näe nu ska jag nog lyssna på lite musik och hoppa i säng! Gonatt!

/Mr F


Kommentarer
Postat av: Anonym (det blev så sjukt inlägg!)

Appropå:"Klona Din Penis Och Gör Det Till En Vibrator Kit" /Nu Tobbe har du ju världens läge att göra det vi alla drömmer om.... Att ligga med dig! =)

2009-02-03 @ 12:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0