fem dofter av man...

Tänkte att någongång måste ju tystnaden brytas.
Här kommer då det första officiella livstecknet efter vår "ultimate-grabbhelg"!

Slutade jobba halv fem i Torsdags, åkte förbi affärn och sedan hem.
Ringde åt mina roadtrippande kompisar och hörde var dom var, ca 18 mil bort.
Började sedan sakteliga göra pizza, och precis när den var klar kom min efterlängtade buspojkar (-Sjöström), detta kallar jag timing! Vi kramades och klämde på varann, åt pizza, klunkade öl, för att sedan värma bastun och fortsätta öldrickandet. Blev en mkt lugn, trevlig och härlig kväll! Men undantag för diverse snoppfluktningar och snoppfäktningar.

På Fredan hade vi tänkt stiga upp tidigt och lira hockeybockey m. ambu+branka (Brandkåårn) på Lombia, men detta utbyttes mot en skön sovmorron, med ett vackert uppvaknande iochmed mer snoppfluktnigar och snoppfäktningar för att sedan äta  frukost beståendes av Bulln's Pilsnerkorv m.m!
Efter detta styrde vi vårt skepp (Läs Fet AsAudin hansch Johan) mot Matojärvi där vi lirade lite hockey. Efter hockeyn drog vi på lassa och tränadestyrke i gymmet. Sedan när vi kom hem bastade vi lite och tog sedan en tupplur, denna blev lite längre än väntat så därför styrde vår otroligt vänliga hyresvärd Clausman upp våran tänkta tacomiddag (som vi tänkte laga åt han och hans dotter, men som han istället lagade helt själv). Tilläggas bör att vi iaf handlade matn :P

Efter maten började ölandet som smått, vi snackade och inväntade Sjöströmskan som kom körandes egen bil bara för att få vara helgen med oss, vilken hjälte! När han väl kommit började vi på allvar och kvällen slutade på Ferrum med fjortisdisco (18års gräns). Var ändå riktigt kul ute och samtliga av mina vänner var nöjda så då kan man inte vara annat själv :)
Vi knallade hem nerför Kyrkogatan sjungandes (skrikandes) AIK sånger och stannde till på Statoil och tog varsitt mindre nyttiga kvällsmål för att sedan avsluta kvällen fisandes och hämndfisandes på varandra innan vi alla somnade med en osäkerhetskänsla över om man på morgonen kunde vakna nyollad/nyfjärtad.

Lördagen började lite som en uppförsbacke, var som segt fram till halv tre då jag insåg att jag var tvungen att införskaffa mer öl och att jag isf var tvungen att jogga in till stan för att hinna. Sagt och gjort, jag & Biagubbn drog på oss löpdojjerna och våra sportigaste outfits för att sedan jogga (m.pauser) upp till stan, såg väldigt sportigt ut dit och väldigt suspekt alkislikt på vägen hem, då vi istället gick och hade en systempåse i handen.
Sedan bara det av till Toulluvaara uterink där det blev ännu en batalj i hockey där Ante glänste med sitt spel och jag flännade över fotont. Sjöström var ett välkommet tillskott då min insats i laget är ungefär lika stor som min egen näsa i förhållande till Victors!
Efter hockeyn fixade vi alla grejjer till sjukhuset där vi skulle ha vår förfest/efterfest och sovplats.
Hämtade pizza och åt, drack öl, bastade, satt ute och pratade skit, bastade mer, drack ännu mer öl, duschade och svirade om till stekarklädern. Sedan bar det av till våran andra förfest som var hos min kompis Sanna, promenaden till henne var lämpligt tajmad till Earth Hour då 1000st av Kirunas gatulampor var släckte, vilket involverade ca. 97½% av de på vägen dit.
Där böev det en snabb förfest med trevligt folk innan det blev utgång på Ferrum, dock mindre roligt än kvällen innan, var öppet två våningar men hade det bara varit öppet en hade det definitivt varit roligare.
Men ändå en helt okej kväll!

Sedan bara det av på efterfest uppe på Lassa, där jag och Tobbe tog vår manlighet i kragen och bastade!

För att sedan sova resten av natten......eller? Enligt uppgift ville Tobbe hatmörda jag och Sjöström den natten pga vårat snarkande, som han "påstår" sig ha hört......men vi alla känner ju Tobbe! Yes, han vaknade förmodligen av sitt eget väsande!

Morgonen var ett läskigt uppvaknande, vi var alla lika öar utspridda i festlokalen på varsin madrass, plötsligt började det ljuda höga knallar från samtliga av dessa öar. Man tog skydd för knallarna, men vi enkla soldater tänkte inte på gasvarningen.....fyfaen säger jag bara....fem dofter av man låg som en tät londondimma i rummet!
Lovar, att vakna upp i ett badkar fyllt med Bearnaisesås tillsammans med en smackande Carl Jan Granqvist hade varit betydligt mysigare än den realitet som rådde!

Men vi tog oss så småningom upp och städade och gjorde klart, sedan åkte vi hem till Clausman och åt FrukostBuffé beståendes av bl.a. Bulln's Pilsnerkorv och varma mackor! Sedan tog vi ett ömsint och vackert farväl, lovande varandra evig trohet och skildes åt....kändes faktiskt sorgligt, om än rätt skönt eftersom ens egen manlighetsdoft räckte gott och väl!
Så, detta var en mkt kortfattade version av en mkt. trevlig, naken, läskig, rolig, hårig, gasig, vacker grabbhelg!
Hoppas vi kan göra om något liknande i sommar!

Tack för att ni kom och hälsade på Vicke, Tobbe, Ante och Sjögräs! Det betyder mkt. att ha kompisar som ni!
(Samma sak för Fruarna! Ni är INTE bortglömda, och våran helg var sjukare än den gångna!  ;)

Vill även inflika att nästa gång hoppas jag Mr.Eriksson och Mr.Gustafsson Sr hakar på! Vad vi än hittar på!

Glad att ha vänner som er!
Puss / Mr. F


Kommentarer
Postat av: Fröken Lundberg

Uhh.. God damn! Ni vet hur man gör när man festar... Dock måste jag säga att detta börjar kännas som en tävling. Sjukast vinner?

Puss

2009-03-31 @ 22:44:04
URL: http://emmeeh.blogg.se/
Postat av: Waldemar Vårtgård

Hahahaha, älskade lilla skäggo!!

Jag önskar att jag stannat kvar med dig i ditt köttkvarter!!!

tycker om dig med ska du veta. Vi diskuterade även i bilen på väg hem att vi även om du flyttar hem borde försöka styra upp nån liten resa då och då.. Det skulle vara trevligt.

2009-04-01 @ 17:23:34
Postat av: Mr Gustafsson Sr

Hejsan!

vilken rolig helg ni verkar ha haft, den påminer mig om min uppväxt med Biagubben, med alla dofter osv =)

Å jaaa, det vore ball att hänga med "inne killarna" på nå strapattser(eller hur det stavas)nån gång...=)

2009-04-01 @ 17:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0