Staffet på buss?!

Efter en helg som kändes oändligt lång tog jag 22.35 bussen från Byske igår. Detta betyder att jag var framme i Umeå ca 01.30..
Jag brukar tycka att det är rätt skönt att åka buss... man kan plugga, smsa och lyssna på musik i ipoden som man aldrig skulle lyssnat på annars.
Så. Vad gjorde då denna bussresa så olidligt tråkig och irriterade?
Jag tar det i punktform.
  • Aik förlorade. ( Tror detta bidrog starkt till min allmänna sinnesstämning.)
  • PUCKEN VAR INNE!!!
  • Batteriet till mobilen tog slut i Skellefteå.
  • Batteriet till ipoden i Bureå.
  • Hade en kille bakom mig som bara andades genom näsan och det kommer hela tiden ljud, ni vet det som piper och vederbörande låter mer som ett lok än en männsiska...Dessutom så satt han och smackade på sitt förbannade tuggumi hela jävla vägen.
Så då satt jag där ensam med mina sjuka tankar och det är aldrig bra. Satt och fundrade på om och hur man skulle kunna organisera en staffet i bussgången. Bussen som går 22.35 från Byske är en linje 20 buss, vilket betyder att det med största sannorlikhet är en dubbeldäckare, men med bara chaffören och ingen värdinna. Detta betyder att busschaffören hamnar i ett antiklimax.
Stoppa staffeten på övervåningen eller köra vidare för att inte paja hela tidtabellen.. En snabb överläggning visade att han troligtvis skulle göra ett försök att stoppa mig, men ganska snabbt ge upp för att inte göra resterade passagare upprörda... för att bussen skulle bli sen..
Tänker att jag går igenom bussgånger och säger... 1.2.1.2.1.2 och delar därmed upp med passagerna i två lag.
Hur själva staffeten skall gå till vet jag dock inte än.
Ideer någon?

Ja. Jag har på allvar börjat fundera att göra som "Sickan" aka Charles Ingvar Jönsson, dvs att låsa in mitt anteckningsblock med de sjuka historierna i ett kassaskåp och helt enkelt flippa, dessa anteckningar ska någon vid ett senare tillfälle hitta och göra verklighet av som i Jönssonligan då dessa anteckningar hittas av den gräns psykotiske Doktorn som spelas av Peter Haber
Är det bara jag som sett den filmen?

Måste också berätta om att lillasyster Elin fullständigt ägde mig igår.
Samtalet:

Jag: Helvetes jävla domarjävel. Puckjävlen var fan inne i mål! Jag såg den! Jag såg!
Elin: Men åhh.. att du orkar bry dig. Linköpning var ju ändå bättre!
Jag: Vaddå bättre? Du var ju fan inte ens där och såg! Hur kan du säga att de var bätte?
Elin: Ja, de gjorde 5 mål och Skellefteå 3 och om jag inte minns helt fel så är det du som sagt att de lag som alltid gör      flest mål vinner rättvist. De handlar ju om att göra mål. Eller hur?. Och ja.. Lindköping 5. Skellefteå 3.
Jag: Men va fan... Ehh.. Ja, ja, det kanske jag sagt vid något tillfälle.. Och ja, Linköping gjorde ju faktiskt fler mål så det borde betyda att de var bättre, men helvete...fan.. Hej då!

Kort samtal men mycket skam vilket förstärktes av att syrrornas skratt ekade i mitt huvud under hela bussresan.
Haha.. Det var lättare när de var yngre och man kunde säga vad man ville och ändå vinna disskutioner av detta slag. Det är bara att inse. DEN TIDEN ÄR FÖRBI!!

Jaja.. Nu ska jag sluta. Men jag måste tipsa de som läser den här bloggen. Kolla på bilderna från Herr Ågrens och fruarna Lundberg och Sahlens Kiruna helg. Den verkar ha varit sjuk! Och då menar jag SJUK!
Bilden på Fredde där det ser ut som att han våldtagit en julgran och lindat den runt sig är inte av denna värld!

Nä. God natt!



Vid tangenterna

/Steken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0