Ur spår.

Som brukligt så spårar vissa tillställningar ibland ur.. Spenderade lördagskvällen i Skellefteå. I punkthusen, på villagatan och Station 8 för att vara riktigt precis.
Tänkte från början spendera denna helg i Umeå, men när jag på fredag kväll satt i min ensamhet så insåg jag att.
  1. Det är bara slutspel en gång per år.
  2. Nästan alla roliga männsikor som jag ville hänga med var i Skellefteå.
  3. Var faktikst rätt längesen jag var på station.

Det är inte annat än att jag börjar fundera om jag omedvetet lyckats skapa något slags umeå hat.. jag tenderar ju allafall att åka "hem" så fort jag har chansen...
Gillar faktiskt Umeå, det är kanske inte ens stad jag skulle vilja spendera resten av mitt liv i, men en jävligt rolig stad att vara student i..

Aja.
Lördag då..  Fan vad skönt med en vinst.. nu blir det en sjunde avgörande och det kan fan sluta hur som helst.
Var som mitt sms till Petter ikväll.
Han frågade när matchen började imorrn och fick som svar.
"Sändningen börjar 18.30. Klockan 19.00 stannar Sverige"
Haha.. Kanske överdrev Aiks fans skara något. 

Lördagskvällen slutade allafall med att jag sov på Vickes alldeles för korta soffa. Vaknade runt femtiden och var helt övertygad om att mina fötter dött. Sov med fötterna utanför soffan och hade på nåt sätt lyckats stoppa allt blodflöde till fötterna, vakande av att det gjorde ont som satan.
Räknade med att jag skulle titta ner på mina fötter och se hur det svartnat, men det gick bra. De lever!

Söndagen har gått i melankolins tecken. Beror antaligen på gårdagens alkoholintag..
Såhär efteråt önskade jag att Vicke hade skotat över mig under vår lilla promenad eller att jag med mening ställt mig vid en stor vattenpöl och låtit mig dränkas.

Har allafall gjort en god gärning idag.
Lämnade plats åt en äldre dam på bussen så att hon fick sitta. Jag fick vänta på nästa extrabuss och var framme i Umeå uppskattningsvis 30 minuter senare än beräknat.
Det är KARMA mina damer och herrar.

Nu vill ha min belöning!


/ Tobie

Kommentarer
Postat av: Simon

Vad stolt jag blir över dig Gaga! Du får igen det ska du se...Nästa gång kanske du får sitta i henne knä?! =)

2009-03-17 @ 12:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0