Säljes: Renjaevlar, Samer och Skåningar!

Kära bloggen!
Hade tyvärr inte något mer kreativt sätt på lager att börja mitt inlägg med, beklagar detta.

Nu har man snart varit ledig sin vecka, och som vanligt så går tiden oförskämt fort när man är ledig.
Men har dock hunnit med en hel del såsom:
*Gnussat min fina bil mot en renjaevel...not funneh!
*Besökt Gabriella i Lycksele och konstaterat att det FINNS värre ställen att hamna på...
*Hälsat på Fam.Andersson på Umedalen. Detta inkluderade bl.a. gratis massage x 2 och lek med systersönerna...
*Brännt pengar som ett saer pååååå; en jacka, ett par jeans, golukt, godeo (bägge Beckham!), tvåtshirts, halsduk och sveakallingar...
*Hunnit förbi fastra och fikat...
*Ätit middag med mor...
*Sett Aik - Linköping med AnteFin (Josefin+Ante) samt spanat in deras nya shagpad...
*Gått på stan med Fröken Luntberkh...
*Ätit pizza på Viking m. Tobie & AnteFin...
*Fikat m. Tobbe på Kvantum (med alla hästdyrkare och trisskrapare)...
*Hälsat på Malin & Mattias och deras supersöta son Alfons!...
*Ätit middag med Far & Margit + alla "plastsyskon" och "plastsyskonbarn"...

Renar borde bannlysas....seriöst finns inget positivt med dom alls! Inte ens köttet är något vidare att ha!
Näe sälj samerna och deras renjaevlar tillsammans med Skåne & Skåningarna till Danmark!
Lycksele är faktiskt inte alls så himla illa som man kan tro, faktiskt rätt mysigt på nått sätt. Men det är klart....jag är van Kiruna. Och nej det har inte bara att göra med att en viss fröken bor där. Har som en charm ändå, trots att det faktiskt är Västerbottens inland...vilket jag har många och stora fördomar mot. Inte minst efter att ha jobbat inom psykiatrin.
Umedalen, alltid lika kul att hälsa på syster m.systersöner, kul att se hur mkt dom växt sen man var där sist...nu börjar även den lille känna igen en när man kommer och är inte alls blyg. Fick tom en puss av dennes matrestprydda trut!
Jackan som jag dregglat efter i typ ett halvår minst har äntligen blivit min! Detta tackar jag en oväntad/bortglömd kommunal-löns välsignelse för!
 Haglöfs Ftw! 


Hittade även denna mössa och tänkte genast på Dr.Näsa. Med denna kan du visa dig ute och slippa att små barn börjar gråta &peka på dig och fråga sina mammor varför du har tillräckligt med utrymme i näsan för att förvara två av varje djur i.
 

Släkten är alltid kul att träffa, särskilt i lämplig portion och med jämna mellanrum! Dessutom blir man mer uppskattad så, undrar om detta är ett tecken på att jag blir irriterande/dryg att umgås med i längden! (Just denna mening lär bli kommenterad, så tackar i förväg T, A & V).
Fröken Luntberkh aka Fröken Aprunk är alltid lika rolig att träffa! Och som det ser ut så kommer hon och frugan upp och festar med mig nu till helgen som kommer! Blir garanterat spårat!
AnteFin har som Tobbe sa idag verkligen bytt upp sig lägenhetsmässigt! Helt klart! Sen fick Ante sina presenter idag, två böcker. Hoppas du anammar någon av stilarna på framsidan, med fördel kalsongstilen (en mer sofistikerad soffpotatis/hillbilly med sockutfyllnad i kalsongerna samt tanktop).
Pizza på Viking var mkt trevligt, tog lite kort och filmade nå småklipp. Skörden av detta är bl.a. ett kort på det sedan tidigare utlovade tandlösaleéndet! Volia!

!!Observera!! TANDLÖST LEENDE!! (På bilden, Söt G!)


Såhär trevligt kan det vara på Viking en hel vanlig Söndag


Avslutar med en nyfunnen Stenmark favorit ur min nya favoritbok!




Extra! klockan 01.00 inatt kommer det att ske en premiär här på De Oattraktiva!
Förstår att ingen lär sitta uppe vid den här tiden men jag ger det ändå 20 minuter innan lanseringen, för att iaf själv få känna på lite premiärnerver! Ska även fira med ett glas mjölk och en kaka!
Vad det är som så ståtligt ska firas in och vilken effekt detta kommer ha för er läsare kommer ni som sagt att få vänta med att få reda på till kl.01.00......förmodligen lär 99% av ni som läser detta, läsa detta senare idag så egentligen är detta ganska misslyckat....men jag håller skenet uppe, flaggan i topp osv......
Nåväl....om nu 15 minuter smäller det! Ses då igen!

/Mr F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0