"det är bara att flöjta på...."

Vill börja med att inför mina bloggkollegor gå ned på min bara ben, öpnna munnen, forma läpparna.....och säga im sorry! Vet att ni båda förmodligen skulle vilja att jag gjorde det första som ni kom att tänka när ni läste de där orden men tyvärr, känn er blåst på konfekten!
Är ledsen att jag inte skrivit något på jääääättelänge! Vi har alla haft svackor men ingen lika som min, den är klart längst.
Till anledningarna hör tidsbrist (liten mån) och brist på ork (stor mån). Har dels varit mkt med jobbet, de som jobbar dygn förstår mig när jag säger att man är som en zombie resten av den dagen man går av...sen var det lite mer än vanligt när man jobbade in skift för att ta sig hem! Hemresan kändes som de flesta av hemresor, man är kringflackandes och större delen av tiden är man stressad över att försöka få hinna så mkt folk som möjligt innan man åker upp igen. Sen var det ju lite speciellt denna gång när det blev uppvisningsturné av Gabriella för släkt och vänner. Dock hann vi inte träffa er alla, men detta tar vi igen till sommaren!

En rolig sak vi dock hann med var att träffa Tobbegubbn i Umeå och tillsammans bli lite salongsberusade på mormorshaket Bishops Arms!
Vi satt där i godan ro och drack & pratade, när plötsligt *Hugg*" TOBBE FÅR NAPP!
Vem är då denna fisk som högg på lammköttsbetet á la Bia?!
Jo.....

En ensamseglare till gubbe, som intensivt försökte få Tobbe på fall bl.a. genom prat om bilpendling Sthlm-Umeå, medelhastighet och erfarenheter av Volvo S80. Tror aldrig jag fått en sådan "HJÄLP MIG, HJÄLP MIG NU, ANNARS FÅR DU I ARLSET SÅ DU KÄNN SMAKEN I MUN" blick! Men det ordnade upp sig av sig självt och Tobbe, denne osjälviske själ drog aldrig in mig i s80 diskussionen fast han mkt väl kanske borde och framförallt kunde! Dagens stjärtklapp till Tobbe för detta!

En annan rolig figur jag stötte på i Umeå var den här gynnaren, som jag kallar "La Tourista"......
Tilläggas bör att det var högst 10+ ute.  Lägg särskilt märke till de röda Crocsen, bleka hyn OCH den alltid så trendrätta magväskan.

Nytt på musikfronten!
Har börjat toknöta Cornelis Vreeswijk, i sig ingen ny färsk musik, men har dock upptäckt att karln är ett geni! Till saken hör att jag alltid tyckt att han såg ut som en snuskmysgubbe som sjunger gubbsjuka sånger för att finansiera sitt drickande och kvinnopenetrerande. Och visst finns den känslan kvar, men hans texter, är ju genialtsmåfyndiga och hans röst är ju tokskön, 100% trubadur! Iaf, ni måste lyssna på:
*Balladen om Fredrik Åkare.....Den är ruskigt fin, trots den gubbsjuka historien
*Sonja och Siw härlig banjoliknande pop
*Hönan Agda
*Polaren Pär är kärlekskrank

Ett tips på ny musik är James Morrison & Nelly Furtado - Broken Strings

 
I Fredags var det så äntligen dax! Skidor, pjäxor, stavar, hjälm och liftkort var fixat genom arbetskompisarna.
Sen bar det av till Riksgränsen! Det var jag och två jobbarkompisar, Julia & Kajsa. Två av de galnaste kvinnor jag vet, men ändå dock inte i samma liga som Emma&Lisa ;)
Vi var där från Fredag till Lördag, och vi hade KANONVÄDER!
Skidåkningen var lite blandad, vyerna uppe på fjället är oslagbara! Men snön var ungefär som mjukglass och var därför ganska tungåkt i backarna. Men riktigt kul!!
Vi bodde i Julias husvagn, i vilken vi förfestade i! Förfesten bestod av Broken Strings på Repeat, snuskprat, Otrivin Menthol missbruk och heavy drinkin'!
Utgång blev det på hotellet där det var minst sagt blandat skumt folk! Men var en upplevelse det med!

Lördagen var ganska tung, relaterat till Fredagens.....skidåkning?! :P
Kan väl erkänna att man var rätt bakis, men skidåkning blev det även på lördan!
Vilket jag absolut INTE ångrar, lika fint väder som på Fredagen och välbehövlig frisk luft!

Sedan städade vi ihop och åkte tillbaka till ett grått och regnigt Kiruna :S
Där blev vi bjudna på middag hos Kajsas kompis Pia och hade en riktigt rolig förfest med lite blandat folk.
Och det är från den förfesten som rubriken till detta inlägg kommer från. Ett par av tjejerna på festen berättade att de en gång var på en fest med mest gamla gubbar och till viss del deras repsektive, det blev sexsnack och gubbarna frågade hur det låg till med förspel, hur viktigt är detta?
Då säger en av dessa tjejer något i stil med, det är bara överskattat! Barra å tryyyycka in an i varenda hål!!
Och det är bara att ta an i mun och flöjta på! Inlevelsen när hon berättade göra egentligen hela historien + resultatet av detta utspel som dels blev ett stort gäng kåta gammgubbar som ville veta mer och bli upplärda, en som sa citat "Är det sÅ?!?! Jag visste inte att det kunde vara SÅHÄR!". Men även att deras fruar surade ihop och sa saker som "Ja jag gillar då förspel"! med sura blickar som efterspel!
Just meningen, "Det är bara att ta den i munnen och flöjta på" tycker jag gjorde mer eller mindre hela min helg! haha :P
att tilläggas bör att dessa kvinnor är mellan 36-46 år!


När jag var hemma kom jag överens med mig själv om att spara ut skägget de ca 3 veckorna som jag har kvar här uppe.  Men jag får trimma så man inte får en massa enstaka långa strån som sticker ut så man liknar Shaggy i scooby doo.
Fråga mig inte varför, men kände bara att det var dags att låta hår täcka denna vaga ursäkt till ansikte och bespara små barn deras rädsla och gråt. Och lite är kanske att leva upp till mitt väldigt vackra nya smeknamn som uppkom i samband med denna blogg, nämligen Gorillabackface!

Förövrigt, så ska jag i veckan TOKnörda mitt nya spel, FALLOUT 3! Såååååå bra, sååååån känsla!
Jo just det, köpte ju ett xbox 360 när jag var hemma! Tusn papp beg. på game! Heelt klart värt d!

Nå, har skrivit tillräckligt mkt ointressant för typ hela den tiden jag varit borta....så nu kanske ni förlåter mig?
Måste ändå gå och sova! Dygnsjobb imorn! Puss och kram!

Im back in the game baby!!!!
/Gorillabackface!

Kommentarer
Postat av: Emma&Lisa

Näääeerå. Ingen klår oss.. :)

Anyway! We miss you!

2009-05-17 @ 19:51:30
URL: http://emmeeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0