Tillbaka till jantelagen.

Ja, måndag eftermiddag. Har ganska nyss kommit hem från det sista seminariet på termin 5. Fan, vad fort tiden går alltså. Känns som att jag började för max ett år sen och nu är det bara ett år kvar och inom det året så ryms en HEL termins praktik. Börjar som sagt se slutet. Men först tenta nästa torsdag.

Åker till Uppsala på onsdag för att träffa min praktikhandledare och de ska bedöma om jag är lämplig som praktikant på socialjouren. Får hoppas att de tycker att man är det, känner mig faktiskt inte så jätteorolig, får väl tona ner min personlighet litegrann och inte ha riktigt samma samtalsämnen som jag har med vicke och fredde.. Aja.. skriver senare iveckan å så om hur det gick.

Dagens positiva överaskining var att en av våra lärare på den här kursen rekomenderat mig och Stefan till ett sommarjobb här i Umeå! Hon hade glömt bort vad jag hette när hon skulle säga det.. Haha.
Känns ändå bra att man ens varit påtänkt och rekomenderad, vi är ju ändå 90 st i klassen.

Tillbaka till jantelagen, det kanske är fler som blivit påtänkta...Blir hur som helst inget, jag har ju redan sommarjobb.
Påtal om jantelagen så funderade jag på en grej idag.
Vi hade en gruppträff med läraren idag som avslutning på vårt grupparbete och där blir det extremt tydligt hur svårt det är för många människor att ta emot positiv kritik från andra människor.
 Detta gäller många och jag är absolut en av de skyldiga. Detta är dock någonting jag försöker ändra på.

Att istället för att skämta bort eller vända det positva till någonting som skulle kunna vara negativt istället bara säga TACK! elle alternativt skänka en bekräftande nick till personen som just gett dig beröm.
Det är någonting att fundera och det gäller oss ALLIHOP!
Tro på dina egna positiva egenskaper!

Funderar på att ta en promenad ner till stan och lämna in filmerna jag och petter såg, ca 8 km promenad borde göra susen när jag inte kan gå på iksu längre, mitt kort har gått ut. =(

Nu, kanske lite xbox...

See Yaaa!!!!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0