en helg i umeå...

Efter en lite småtuff 3e vecka i Lapphålan styrde jag i Fredags eftermiddag min skuta (läs Volvo) mot Björkarnas/Blivande Polisernas och kufarnas stad Umeå!
Fredagskvällen blev lugn med lite uppvaktning av moder som rest ner till Umeå (nästan) enbart för detta ändamål(tror även Systemet hägrade).
Lördag dag blev det fortsatt uppvaktning i form av presenter från Syster m.familj och tårta som min mor fixat.
Från det att jag hörde ordet tårta byggdes det upp en ofrivillig stor förväntan hos mig som alltid väckts i samband med mina födelsedagar, nämligen PRINSESSTÅRTA! Denna kung av tårtor! Och vem kan tacka nej till en härligt oupptinade Djupfryst FrödingePrinsesstårta?! Med denna bakgrundsförklaring vill jag nu ge berättelsen Tårtmotgången: En motgångsberättelse i 3 delar:

Motgång 1
Öppnade kylen och insåg att tårtan EJ var Prinsess utan den där typen med en MASSA grädde och lite jordgubbar i mitten, men jag tänkte fine....är ju iallafall tårta!
Motgång 2
Vi skärde upp tårtan och jag förde in en bit djupfrössitårta i munnen, den tumlade runt i munnen likt tvätt i en torktumlare i ca:4sek innan jag med ett kraftfullt "Blähwh" spottar ut biten på arsietten.
Mor, Syster, hennes man och deras småknattar kollar lite småkonstigt på mig och frågar vad det är frågan om, och jag säger något i stil med att grädden är torrare än fjolårsnäver och de provar alla en egen bit.
tar inte lång tid innan de också konstaterar att det är något som inte är riktigt bra med tårtan....genom snabbt detektivarbete av min syster upptäcks att tårtan som min mor bjudit oss på är drygt 1½år gammal!
Relativt snabbt kommer min syter på en back-up plan. Hon hade nämligen dagen innan bakat en kladdkaka, som iof hade råkat ligga på en varm platta efter att den gräddats klart, men hur dålig kan den va??
Motgång 3
Snabbt fram med kladdkakan och grädde för att rädda situationen.
Tar snabbt en bit på skeden och leker tvätt och torktumlare igen... tar 2sek sedan känner jag smaken av bränd lägenhet i munnen! Smakar RIKTIGT brännt....och smaken satt kvar i säkert 30min!
Ändå räddningen den kvällen blev ICA glass.....ICA kan man lita på!

Efter denna tårtkatastrof bestämde sig min snälla syster för att baka en äkta Prinsesstårta till sin lillebror. Och resultatet och min glädje över detta kan bäst beskrivar genom bilden nedan....



Annars spenderades Umeåhelgen med fixande av rygg/frilla och middagsbjudning med roligt/mysigt sällskap! :)
Visst ja, även fixande av Spotify och försök till shopping hanns med!
För mig blev shopping en väldigt lugn historia, en Tiger tisha och 2 Resterödlkallingar....medan vissa han kopiera halva sin garderob samt fynda 10kr rivjärn! ;)

Och nu ikväll kanske det blir en till liten tårtbit, sen ska jag försöka få syster att knåda den fixade ryggen för att senare köra tillbaka till Lapphålan och en ny vecka av hårt slit och plugg!

Lite ostrukturerat inlägg men bättre än inget! :)

Näe ska ner och va social med systra (och bearbeta massagen!).
 
Nåväl, saknar ni Oattraktiva och Ante, vi måste se till att träffas alla i höst och få krama ur varandra lite kärlek!

Hörs och syns!
/ Mr. F

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Till vänster Fredrik 5 år. Till höger Tor 24 år.

2009-09-14 @ 00:44:36
Postat av: Emma

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Söta.

2009-09-14 @ 21:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0