helg hurrudu!

Så var ännu en helg avklarad! Även denna helg spenderades överallt annars än i min nya hemhåla Lycksele! Lyckats bli riktigt haj på hålla mig borta härifrån när jag inte jobbar! Men nästkommande helg blir det ändring på detta då jag får finfrämmen från Skeå/Btk och det blir feeeest och utgång på Hotellä!! Förutsatt att vi får tag i förköpsbiljetter! Vilket ska fixas imorn!

Nåväl, åter till den gångna helgen! Den har alltså spenderats i Skeå, Gärdsmark och Burträsk!
I Fredags när jag kom till Skellefteå åkte jag diiiiirekt och köpte min nya underbara systemkamera, en Nikon D5000! Har inte riktigt hunnit hårdtesta den, men har knäppt ca: 700 kort ihelgen med diverse mer eller mindre seriösa motiv! Hursomhaver så är den hur skön som helst! Vridbar skärm med Live View och sen går det att filma i HD-kvalla med den :D

Efter att jag hämtade den åkte jag till Gärdsmark och sov där, Lördag så kom moder till stan och hjälpte mig städa i lägenheten...sanningen är dock att: jag gick på stan och fixade nya pjucks, tshirt och UV filter medans min KÄRA mor städade åt mig! Ja jag är yngsta barnet och jaaaa jag är bortskämd av mami! :D
Innan detta var vi på Solbacken och handlade, där gav mina kära mor ett rätt udda exempel på förutfattade meningar....
En stor vit lastbil med släp saktar in på vä. sida om oss, hela sidorna på både lastbilen och släpet var täckt med motivlack som föreställde isbjörnar, islandskap och ännu mer isbjörnar, sedan låg det minst 2 isbjörnsnallar i framrutan på lastbilen...ja något överpyntad som ni kanske förstår.
Nå, när vi kör förbi detta ekipage så påpekar vi just överpyntningen och fascineringen över isbjörnar och då öppnas dörren och föraren klättrar ner varpå min mor frågar följande " Var han eskimo?" om föraren. Eskimo?! Och hon är helt seriös!

Söndagen bestod av hårt arbete, från ca: 10-15.30 så har jag hjälpt syster med familj runt deras sommarstuga med att köra röjsåg och motorsåg. Har kapat sly till förbannelse samt fällt 5 träd, kännt mig som värsta skogshuggarn och svettats som Victor & Tobbe i Turkland :P
Efter det hade jag Nisse & Ante en riktigt rolig eftermiddag tillsammans! Vilken vi avslutade med pizza/supderskrov. Sen satte jag mig i bilen och åkte diverse eländes inlandsvägar för att slutligen nå hålan som jag så framgångsrikt undvikit hela helgen!

Och nu blire sängen! Ha'ne bra! Hörs!


?
Bara undrar...

//Mr.F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0