Tidspress?

En torsdag spenderad i ensamhetens tecken är snart till enda. Har hunnit med rätt mycket idag.
  • Köpt träningskort på friskis och svettis, vilket ligger på ett sanneligen bekvämt avstånd från mig.
  • Tvättat
  • Gått en sväng på stan och inhandlat kollegieblock samt batterier.
En sak slog mig när jag var på väg hem från gymmet idag. Under praktiken kommer jag att jobba kvällar och helger, med undantag för studiebesök och annat som tillhör praktiken.
De flesta jag säger detta till, rynkar lite på näsan och säger.. men då är du ju aldrig ledig på kvällarna typ..
Sant, till en viss del, men jag trivs rätt bra med det..

Idag vaknade jag vid tio, käkade frukost och begav mig till gymmet, tränade i lugn och ro och kunde utan stress bege mig hemåt och käka lunch och planera restan av dagen.
De gånger jag jobbat dagtid i mitt liv känns det som att jag har ännu mindre fritid.. jobb 8-17, träning, middag och om man har tur nån aktivitet på kvällen.. men det finns nästan alltid en känsla av att inte riktigt hinna med allt.

Tidspress brukar inte störa mig överhuvudtaget, men det är när man måste korta ner på saker som man vill göra det blir en aning störande.
Ex.. ett stressat tränings program för att sedan stressa i sig middagen.. innan det är dags för nästa grej.

Har lovat mig själv, med anledning av att jag haft personer i min närhet som stressat alldeles för mycket, att känna lugnet och absolut inte stressa.
Detta är inte alltid så lätt, men jag tror jag hittat en väg till detta.

Om inte annat så får ni ta det som ett råd.
Live life to the fullest you never know if there is a tomorow, men stressa inte!

/ Gurra longshot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0