Arresten

Verkar som att det är jag som står för uppdateringarna nuförtiden. Skräpning! =)
Jag har precis kommit hem. Har suttit i arresten delar av kvällen. Skit skoj! Men jag fattar fan inte vad poliserna menar..
Vaddå "för full"? Får man inte ens vara lite rund om fötterna föränn nån ska reagera..jag ville ligga i gräset, och jag sov inte.. vilade bara ögonen ett tag.

Tror ni mig?
Nää.. tänkte väl det, det är dock en liten sanning att jag varit i arresten. Har suttit och tagit emot unga människor som druckit alldeles för mycket, suttit med i förhör och ringt hem till föräldrar.
Då vet ni.
Ni kanske inte ens är så speciellt intresserad vad jag gör, läste på Annas eller Eriks blogg ( kommer inte ihåg vilken) att de skulle sluta skriva om praktiken, ingen brydde sig ändå..Det stämmer inte, jag vill höra allt.
Det blir faktikst nästan svårt att INTE skriva om praktiken, den upptar liksom allt just nu känns det som.. och så kommer det nog att var nån vecka till innan man är inne i allt om hur organisationen fungerar å så.

Förresten blir jag fruktansvärt sugen att söka polis varje gång jag sätter min fot på polisstationen, och jag tror jag ska söka efter att jag är klar med socionom. Bara foten pallar, men det gör den. Det har jag bestämt.

Jag ville ha adrenalin! Och det har verkligen polisen i Uppsala just nu, ni har väl inte missat?

Här bränns det bilar och kastas sten på olika räddningsfordon, tur att socialjourens bilar inte utmärker sig som polisen, ambulans och brandkår på gott och ont.. Jag är nog fortfarande kvar i barndomen och tycker att bilar som får göra uttryckning med ljud och ljus är bland de häftigaste som finns.

Brukar säga till folk ibland att i mitt kompisgäng har vi samlat det mesta inom räddningskåren.. SkäggAmbulans Fredriko, Storslang Brandman Näsa Öhman, Framtida Blekfet Polis Ante och jag.. Men vad är jag?
Hej, Jag heter Tobias och kommer från Soc, ska vi prata?
Jag får inte ge dig medicin, spruta vatten eller bära vapen, men jag vill gärna veta hur du mår..
Missförstå mig inte, jag gillar verkligen det jag gör! Och jag bryr mig verkligen om hur personerna jag möter mår Men, det skulle vara jäkligt skoj att ha lite av båda..
Så snälla ge mig en polis t-shirt, en vattenpistol och ett första förbandkit, så gör jag världen till ett bättre ställe att leva på.
Det är ett löfte!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0