Whiskey, Helium och Kvinnobröst

Det är väldigt intressant att höra klasskompisar berätta om deras första praktikdagar, ord som "fullt i huvudet" , "helt död" och "korvstoppning" är flitigt använda.
Jag har nyss kommit tillbaka från Gräsö, en ö i skärgården vid ca 8 mil från Uppsala, där jag tillsammans med min praktikplats haft planeringsdagar i vår chefs stuga.




Igår morse tog jag cykeln till kontoret för att sedan tillsammans med praktikplatsen åka på äventyr. Tisdagen fylldes till stor del av planering inför hösten och jag sa för ovanlighetens skull ingenting. Satt bara tyst och iaktog mina handledare och kollegor och stutsade med blicken över bordet som att jag var på wimbeldon final, eller nåt..

När planeringsdagen var slut var det dags för fritid fram tills att kräftor skulle förtäras framåt sju tiden. Jag följde med på promenad till den lokala och svindyra livsmedels affären och köpte två stycken 3,5 :or till kräftskivan.

Efter promenaden sammastrålande jag med det äldre gardet i gubbstugan, där det bjöds på whiskey och jag fick höra historier om socialt arbete från tider då man inte ens existerade i mamma och pappas sjukaste tankar... tänkte gå och vila ett tag innan middag, men skippade det och följde istället med till bastun...där.. ja, var de ju inte speciellt blyga. Och jag tror faktiskt att jag är den enda som kan stoltsera med att ha sett min biträdande chefs bröst första dagen på praktiken...

Kräftor till middag, även om jag själv mest höll mig till sallad och matpajer. Efter kaffet var det dags för helium, och jag fick med pipig röst presentera för mina kollegor.



Somnade direkt efter en lång dag och imorse var det ett kort möte, hemfärd, lunch hos biträdande chefen och sen hem till studentvägen för kraschlandning och en välbehövlig näpp.

/Tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0