Drömmar.

Sitter på skolan och letar vetenskapliga artiklar till uppsatsen.. eller det är egetligen inte så mycket letande. Kommer på mig själv att sitta och kolla på facebook, undersöka potentiella nyförvärv till AIK på elite prospects och läsa DN och Aftonbladet sida upp och sida ner.
När jag väl hittat en artikel så avbryter jag och börjar blogga istället...
Nädu Tobbe, oföretagsam är ordet. Erik har nog rätt i att vi är två som skriver uppsatsen, man får försöka peppad varandra när det tar emot att göra skolarbete.
Uppsatsen känns grymt intressant att jobba med, men fan vad drygt det är att skriva. Om jag bara fick sitta i en bekväm fåtölj med en rejält tilltagen whiskey och ordbajsa rakt ut i luften skulle vi vara klara nästa vecka. Helst ska jag hålla i en kubansk cigarr också bara för att få den rätta berättar känslan.

Drömmar ja.
Var och tränade med Herr Öman igår, hans konsitga drömmar verkar ha smittat av sig. Vickes drömmar är ju bara sjuka, gör att man blir lite illa tillmots och känner sig osäker, mina drömmar är bara konsitga.
Förra natten drömde jag att Erik var Albert Svanberg. Ni som är sportintresserade vet att han är sportchef på SVT och att han i sportspegeln för några år sedan alltid avslutade programmen med att ha ett tänkvärt resonemang som knyte ihop sändningen och avslutade sportspegeln.
Alla fall, det är Eriks roll i min dröm. Dock inte inriktat enbart på sport utan det var mer att han fick sista ordet och sen toonades drömmen ut.
Vad betyder det?
Ska jag sluta diskutera med Erik? Tycker mitt undermedvetna att han alltid får sista ordet?

Aja.
Nattens dröm alla fall. Drömde att jag och Johan Falk bröt oss in hos Lisbeth Salander och att vi skulle skydda henne. Lisbeth var inte alls lika hård som i böckerna och filmerna utan kom nyduschad ut från badrummet, hade dukat upp till frukost för jag och Falken. Var väldigt trevlig och tillmötesgående.
Johan Falk envisades om att gå in till nåt rum och skulle kolla nåt som jag inte fick se.. Han stängde igen dörren hela tiden. Jag höll på dö av nyfikenhet!
Hörde att bovarna kom i trapphuset och att de bultade på dörren, de skulle ju ha ta i Salander. Skrek till Salander och Falk att de skulle göra sig i ordning för strid men inget hände. De lyssnade inte ens.
Mitt under strid ringer morsan och jag vaknar.

Ja. Inte så roligt jag vet. Mest bara konsigt. Är det ingen som är drömtydare?
Jag tänker mest på att Johan Falk gömde nåt för mig! Vad var det? Hemma hos Salander dessutom, han har väl aldrig varit där!

Aja. Nu ska jag sluta svammla. Fortsätta leta artiklar.

Take care!

/
Tobie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0