Rekord!! (Med fusk!)

Tänkte ta en sovmorgon, men vakande halv åtta av att jag glömt dra för persiennen. Kollade upp temperaturen på datorn och insåg att det var någon minusgrad ute.
Bestämde mig snabbt för att fara på en skidtur medan spåren var hårda, och hårda var de kan man säga, fan det var som att åka på glas. Trots att jag lagt på ett tjockt lager klister så fanns det inget fäste. 

Började med ett uppvärmningsvarv på 3km där jag kollade upp hur spåren var på 10km motionsbanan. De såg okej ut så jag bestämde mig för att testa åka milen. I början gick det lätt och fort, men när backarna kom så stod man still på grund av bristande fäste, men jag stakade upp för de flesta mindre backarna och tjuvskejtade upp för de brantaste. 
Körde i mål på 31,54. Den bästa tiden än så länge. Men med lite fusk förstås.
Men nu känns det i alla fall inte så orealistiskt att åka milen på under 30min nästa säsong.

Efter det så åkte jag i mystempo fram till den lilla sjö som finns utanför boda borg, där blev det tre stakintervaller innan jag åkte hem.

Har ätit och vilat ett tag och nu bär det av mot gymmet för att köra ett korsrygg och magpass, kanske lite underarmar också.

Blir kul att träffa gänget på lördag!!!
Vi ses alldeles för sällan.

Tjingeling! / Mr. Näsfors 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0