Ett långt sommaruppehåll...

Nä!
Man kan nog inte ens med krydda kalla mitt LÅÅNGA uppehåll från skrivandet på bloggen för ett sommaruppehåll.
Det var fan länge sedan nu.

Önskar verkligen att jag hade något roligt att skriva om, men den här veckan har varit speciell.

Veckan började med att Familjen Gustafsson var tvungen att ta bort vår älskade lillbjörn i hunden Bella. Fy fan alltså! Det är konsigt hur mycket man vänjer sig vid djur och hur mycket man faktiskt kan sakna dem.  Nu bor jag ju i Uppsala och träffde inte henne när hon mådde som sämst, men det smärtar i hjärtat att tänka på att hon inte kommer att springa mot mig viftandes på svansen när jag kommer hem.
Djur är ju egetligen fantastiska. De kräver bara ens kärlek. Hur många kan man säga det om egetligen?

Jag ska ärligt erkänna att jag var rädd för hundar i 18 år innan vi skaffade detta charmtroll. Så fort jag hörde en hund skälla hoppade jag en halvmeter rakt upp i luften och letade efter flyktväg. Hon ändrade på det och det är nog därför jag sitter och skriver detta med världens största klump i halsen.

VIDARE.


En spännande sommar som socialsekreterare är snart över, har på något sätt känts stort att kunna titulera sig som socionom och känna att man kan bära alla dessa akuta ärenden på sina axlar och i hjärtat.
Har säkert gjort misstag, men jag vet att jag gjort mycket rätt också.

På en månad är det dags för dagtidsarbete, mindre av det akuta och mer av relationsbyggande av planering. Ska bli riktigt spännande det med.

Har bara tre pass kvar på jouren nu!
Efter det en vecka utomlands med hetingen. Låter som att vi enats om Turkiet eller Bulgarien.
SOL, BAD och MAT!
Ska bli grymt mysigt.

Efter det blir det en sväng till norrland.
Sitter i skrivande stund och undersöker om
The Oattraktiva Triatlon är genomförbart?!..


The Oattraktiva Triatlon är:

1: Simmning i Eddahallen. Ca 1km

2: Cykel till Skrämträsk. Ca 2,5 Mil

3: Löpning till Nyliden Ca 4 Km.

Det hela avslutas med grillat, bastu och öl i Nyliden.

Given etta är förstås Herr Öhman. Ingen kan mäta sig i syreupptagninges förmåga när han andas genom näsan.

Kampen får istället gälla 2:a platsen.

Förlorarna får hämta tvålen i duschen.



Tack för idag!

/T


Kommentarer
Postat av: Vicke

Jag bangar icket på att ställa upp i ett trialton helt otränad under premmiserna att man får dricka öl under själva loppet?

2010-08-07 @ 01:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0