Ett seriöst inlägg.

Nu är det slut med skämtandet på de här sidan, det är dags att vi rycker oss i kragen och växer upp!
Varför ska vi få vara lyckliga när det finns barn i världen som svälter eller tvingas ut i krig?

Det enda rätta vore flytta till något av de mest drabbade länderna och hjälpa till så gott vi kan, jag menar vi har ju kunskaperna att rädda ett helt land bara vi slår våra kloka huvuden ihop.

Tobie kan vara Hjärskrynklarkungen.
Din uppgift består mest i att prata med drabbade människor och djur för att få dem att förstå vilka problem de egentligen har. De måste få veta vad ett xbox eller en ipod är för underverk så förklara för dem på ditt socionomsätt hur man gör för att tjäna pengar och att man faktiskt måste äta för att bli mer än bara skinn och ben.
Jag ser framför mig hur du skjuter fram glasögonen på näsan, stryker lite i mustachen och går nonchalant fram till en stackars pojke med smusiga kläder. Du klämmer honom lite försiktigt på armen och säger :
- Men lillla gosse, du måste ju äta! Spring hem till dina föräldrar och säg att du måste få något i magen. Se så, spring iväg!
Pojken stirrar med stora bruna ögon på dig och ser förvånad ut, sedan säger han:
- Arschlet afromsisch baluhabla!(Jag förstår inte ett ord du säger!!)
Du rynkar fundersamt på ögonbrynen och säger:
- Du måste lära dig att prata rent om du ska lyckas här i världen. Stick iväg nu jag ska hjälpa någon annan nu!

Ambulansgetens uppgift blir då att köra sin silverglänsande volvo som en riddare genom öknen för att plåstra om de skadade med nyinköpta Batmanplåster och hudsalva. Tänk vad det kommer att göra skillnad. Då de i vissa länder ser skägg som något manligt och en statussymbol så ligger du otroligt bra till.
Efter en kort tid så kommer du att ha en massa smeknamn i de olika byar du besöker och erbjuder hjälp. Det kan vara allt ifrån " Jujutskichz"(Den vite skäggige gubben som gillar att massera våra kvinnor) till "zizchkbap nombu agathi"(Den ståtliga Silverryggen som blir trevlig när han dricker eldvatten).

Jag själv tar rollen som "Mr Eldnäsa. Jag ska mest åka omkring och konstatera att det sällan brinner i stenhus.

Jag satt och försökte komma på något seriöst att skriva........... Däremot så stannade jag på väg till ön och fotade några bilder:




/Mr. Näsa

 

Kommentarer
Postat av: Fridan

Trodde seriöst på ett normalt inlägg då jag läste rubriken, men ack...



Gillar bilerna förresten! :]

2010-01-11 @ 07:42:50
URL: http://zakrissonfrida.blogg.se/
Postat av: Fredde

Hahaha!

Älsko <3



Snygga bilder!

2010-01-11 @ 13:06:45
URL: http://oattraktiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0