Halvfull eller halvtom?

Intressant att läsa vad de oattraktivas nyaste medlem har att skriva. Han har ju onekligen ordets gåva den lille topsen. På ett sätt är det ju väldigt förståligt att han är duktig på att skriva. Under Antes uppväxt i Bursiljum fanns det tyvärr inte så mycket att göra, det var antingen att sitta och svära åt boskapet, plocka bär eller skriva lyrik. Han är ingen hejade på blåbär och kommer aldrig att bli en bonde, men han kan ju onekligen sin ordlista.

 

Vidare så är hans resonemang om datorer värt att spinna vidare på. Jag sitter också i datarummet, det är även mitt sovrum, vardagsrum och bibliotek. Ska jag vara riktigt ärlig använder jag just nu min dator som ett element för könet också. Förlåt mamma! Sjuka du

! ... tänker ni!

Nejdå, min mor har väl en önskan att hon någon dag ska bli farmor och att jag ska lyckas lura någon kvinna utan insikt att skaffa barn med mig. Till detta eventuella tillfälle är det ju bra att killarna inte spelat match redan när det verkligen gäller. Man orkar ju inte så mycket om det är varmt!

 

Nudå?

Klockan börjar närma sig 00.00 och det blåser så att jag nästan blir lite rädd. Snart är det dags att fylla år också. Känns hur bra som helst. På allvar det här med att fylla år och ha ångest över det.

Varför?
Det är ju hur löjligt som helst, speciellt om man fyller 24:a..

Att fylla år ska ju vara någonting roligt, man firar ju sin födelsedag, inte sörjer den. Finns många andra saker i livet att ha ångest över och sörja. Att bli ett år äldre skapar erfarenheter och ger en möjligheten att titta tillbaka på saker som hänt under året. Massor av roliga. Det är de man tar med sig, de tråkiga lär man sig av och går vidare.

 

Ni som känner mig hoppas jag ser mig som en optimist, det är alla fall min egen självbild. Det har dock inte alltid varit så, har funnits perioder i mitt liv då jag inte alls känt igen mig själv och min omgivning tvekat på om jag förändrats. Relationer som spruckit och vänner som alltid funnits där. Stöttat och puschat och gett mig det jag behövt, även om det vissa gånger kanske inte varit det man velat höra.

Tack mina oattraktiva vänner plus några till..

 

Det blev ju aningens självutlämnade detta inlägg, så blir det ibland. Det jag försöker säga är väl att allting sitter i huvudet.

 

”Det är en inställningsfråga, det är du själv som gör valet. ”

(Tobias Gustafsson)

 

 

 

 

/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0