Till Dig...

Idag är det den fjortonde dagen på det nya året. År 2010.

”Säger man 010 eller 10?”, funderade en bekant för en tid sedan. I denna fråga gör man utan tvivel som man vill, men jag tror Jesus och pöbeln säger 10?

På tal om Jesus och religion så står det förövrigt i bibeln att ”äktenskapet skall ske mellan man och hustru”. Detta påhitt känns stundtals förlegat i vårt moderna samhälle, där fantasin sätter gränserna på vad giftermål är. Alternativen frodas, och kärleken blomstrar. Och vad, kära läsare, kommer innan bröllop och äktenskap? Jo, förlovning!

Därför vill jag nu passa på att gratulera min gode vän,  Johan. Som på nyårsaftonen tog tillfället i akt och förlovade sig med sin quvinna, hjärtegull, ligg, livspartner? Sofia. Skämt åsido. Stort grattis till er båda från djupet av mitt hjärta!

Då jag gärna vill se mig själv som något av en tänkare, kan jag inte låta bli att gå händelserna i förväg. Då du (Johan) aldrig arbetat inom vården, och yrkesrelaterat har starka och klumpiga dasslock till händer. Sänder jag via bloggen ett litet kortfattat bildhäfte som visar dig hur du på bästa sätt hanterar er eventuella knubbsälsavkomma.

På återseende…

 /Den förvirrade evangelisten Mr.A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0