Kärlek, Hockey och mycket annat.

Mycket nytt nu, eller nytt och nytt, nytt för er som hängt med här. Det har ju inte hänt så mycket på de oattraktiva menar jag. Verkade nästan som att vi drabbades av någon kollektiv skrivtorka och prestationsångest efter att jag uttryckte att vi skulle göra någonting stort av den här bloggen. Nu hoppas jag alla fall att det är på riktigt!
Så NU, de oattraktiva är det bara att blogga!!

Som sagt mycket har hänt sen senast jag skrev.

Det största är att jag träffat en fantastisk tjej! Det hela började med ett fika. Funderade jag mycket på varför hon ville fika med just mig, vad har jag att erbjuda en kvinna av den kalibern, drabbades väl förmodligen av en släng av dåligt självförtroende. Alla fall, gick dit och var mig själv, mitt sjuka och ibland ganska roliga jag.. och det gick hem!
Det sa KABOOM! BANG! TJING! Ni vet som i batman filmerna från när man var liten!
FAN, vilken skön känsla det är ändå. Tror jag hade glömt bort hur det faktiskt känns att vara kär. Att ha någon att prata med precis innan man ska sova och vakna brevid på morgonen.
Hoppas verkligen att det håller!
En mycket god vän sa till mig att:

"Att vara kär är inte så jävla lätt som många säger, det är två olika människor som ska foga sig efter varandra på något sätt och fungera ihop. Varför skulle det vara enkelt?"

Tycker det var så härligt ärligt uttryckt och definitivt ord att ha med sig på vägen, när saker och ting inte känns lika enkla.


Vidare.


Rolig händelse idag. Skellefteå AIK till semifinal!!!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om det, jag känner mig mest tom. Den här kvartfinalserien har inte ens varit rolig. Folk tror att man skojar när man säger att man vill ha lugnande. Men på allvar, ska man behöva må dåligt för en jävla hockeymatch?
Det är ju löjligt egetligen, ibland kan jag nästan skämas lite för att man bryr sig. Människor svälter ihjäl, dör i terrorattacker, blir misshandlade, våldtagna och allt annat hemskt. Och där sitter man framför tvn med magsårssymtom, kraftig andhämtning och klimakteriet svettningar.
Det är ju trots allt BARA hockey.
Jag brukar tjata om PERSPEKTIV, det är fan det viktigaste förmågan människan har. Förmågan att kunna sätta olika saker och händelser i relation till varandra. Vissa saker blir stora, andra mindre.

Hockey - Egetligen väldigt litet

Kärlek - Större än störst



/
Från en slutkörd Herr Te!




Kommentarer
Postat av: Fridan

Fan vad kul att höra Tobias. Glad för din skull. Och hennes såklart! =)

2010-04-01 @ 17:46:33
URL: http://zakrissonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0