Extreme Hair Makeover....

Vi har nog alla sett program såsom Extreme Home Makeover, där diverse udda, utstötta eller helt enkelt otursförföljda människor får hjälp så att de kan styra upp sina liv genom att få sprillans nya hus byggda åt sig.
Skämt åsido det är ett väldigt bra koncept! Trots att hälften inte har råd med sina boendekostnader även om de fått huset byggt åt sig....
Nåväl, åter till poängen. Jag har inte oändligt med cash eller ett följe av 140 byggkunniga människor, sen är ju medlemmarna i vår blogg/gemenskap inte lidande av husbrist utan mer av skönhetsbrist...akut sådan.
Så nu tänkte jag dra mitt strå till välgörenhets-stacken och hjälpa två Oattraktiva stackare, nämligen Andreas "Spyrap" Axelsson & Fredrik "Sjögräs" Sjöström.
Dessa två herrar lider av något som kallas "Prison Break syndrom". Ett i Sverige ganska vanligt syndrom där män får för sig att raka sina huvuden för att de tror att fängelse-rakat (likt bröderna i Prison Break) förbättrar deras image och framställer dem som farliga och äventyrliga. För ungefär 97,8% av männen funkar detta, Andreas och Fredrik tillhör dessvärre de resterande 2,2% som mest ser ut som gulliga små hamstrar med en medfödd genetisk hårförlust.
Så, i egenskap av vän och välgörare till dessa två presenterar jag.....
Extreme HAIR Makeover: Spyrap&Sjögräs Edition!
Men likt de som fått nya hus så tror jag inte dessa två herrar heller kan upprätthålla sina nya frisyrer...men välgörenhet för stunden är bättre än inget alls.
Denna välgörenhet blev möjlig tack vare ett samarbete mellan Sida & Situation Sthlm, som båda kände starkt för dessa två när jag visade bilder på dem.
"Genast när vi såg de bifogade bilderna förstod vi att här är det bråttom, så vi valde att pausa alla våra pågående projekt för att kunna hjälpa dessa två stackare och jag tror att vi alla kan enas om att världen blev en lite bättre plats tack vare detta" // Sida&Situation Sthlms gemensamma pressansvarige.
// Välgörare Mr.F

Kommentarer
Postat av: Sjögräs!

Hår verkar vara ett jobbigt kapitel. Medans ni andra övar på copingstrategier, regain, överkammningar och sparar pengar till er hårtransplantation så har jag insett att verklig skönhet kommer inifrån. Det som stör er är att jag veteligen är den ende som inte har två fjordar på min skalp men att jag ändå valt bort hår. Vill inte det ska komma i vägen för min inre skönhet. Hmm-skit i allt - spar ut ert hår!

2011-01-07 @ 03:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0